دوشنبه 17 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

روستای شهرستانک - کرج

روستای شهرستانک - کرج

روستای شهرستانک - کرج


نویسنده: محمد جواد علینژاد
23 مرداد 1396

روستای شهرستانک

  • معرفی مکان

شهرستانک روستایی بسیار زیبا و کوهستانی در دهستان آسارا ، از توابع بخش آسارا در شهر کرج  واقع شده است .این روستای تاریخی که مورد توجه ناصرالدین شاه قاجار نیز بوده ، امروزه کوهنوردان زیادی را هم  به خود جذب می کند. وقتی که شما با آب و هوای مطبوع این منطقه رو به رو می شوید و با جمعی بسیار خوب و صمیمی شبی را  کنار آتش در این روستا سپری کنید ، مطمئنا عاشق زیبایی و ملایمت آب وهوای این روستا می شوید.

  • جاذبه ها و ویژگی ها

از جاذبه ها ی روستا می توان به کاخ شهرستانک(کاخ ناصری)؛ که بنای تاریخی با داستانی جالب است ؛ قلعه دزدبند(مشهور به قلعه دختر) و تپه شنستون اشاره کرد . درداخل کاخ شهرستانک ، که به دستور ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است، دیوار های بوسیله کاغذ دیواری الوان تزئین شده اند . روزی سنگی در جلوی پای شاه ؛ هنگام استراحت در کاخ ؛ می غلتد و دقیقا در همان جا می ایستد.  بعد از این اتفاق شاه دستور می دهد برروی تکه سنگ چیز هایی  نقش کنند که امروز به بهانه خوبی برای تحقیق و پژوهش باستان شناسان  تبدیل شده است .

  • مسیر و نحوه دسترسی

از تهران به کرج ، در کیلومتر ۵۴ جاده چالوس می توانید مسیرتان را به سمت روستای شهرستانک تغییر دهید که نزدیک ۱۰ کیلومتر تا خود روستا راه در پیش دارید. در حال حاضر بهترین مسیر از تهران همین مسیر می باشد . البته در آینده میتوانید از آزاد راه تهران-شمال هم استفاده کنید که از روستای شهرستانک می گذرد. اگر تصمیم دارید که از اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید ، میتوانید بعد از وارد شدن به جاده چالوس در دو ارهی شهرستانک منتظر خودروهای عبور باشید تا شما را سوار کنند . نکته مثبت برای علاقه مندان به کوهنوردی و کوهپیمایی اینست که میتوانند از سمت غرب توچال حرکت کنند و بعد از تقریبا  ۱ ساعت پیاده روی به قله شاه نشین در شهرستانک می رسید  

  • راهنمایی و پیشنهاد

پیشنهاد ما در قسمت مربوط به نحوه دسترسی اینست که حتی المقدور از تور های  مسافرتی یا وسیله شخصی برای سفر به این روستا استفاده کنید . اگر قصد دارید که شب رو در روستا بمانید حتما با یک فرد محلی آشنا صحبت کنید و یا اینکه با خود چادر و تجهییزات مورد نیاز همراه داشته باشید . امکان دارد در مسیر جاده چالوس کمی در ترافیک روز ها ی تعطیل و آخرهفته ها ی این جاده بمانید ، پس حتما زمان مناسبی را برای سفر انتخاب کنید . حتما فصل پاییز را برای سفر به این روستا انتخاب کنید و یک موبایل یا دوربین عکاسی به همراه داشته باشید تا از زیبایی ها ی مسحور کننده ی این روستا خاطره ای داشته باشید .


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها البرز مجله ایران بوم گردی

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ